sobota, 7 grudnia 2019

Moniuszko 2019 - Komiks


W jaki sposób miłośnicy komiksu mogą uczcić Rok Moniuszki? Oczywiście pójściem do opery albo wysłuchaniem przepięknych pieśni skomponowanych przez pana Stanisława. Ale mogą też - tak jak to zrobił Dom Literatury w Łodzi - wydać antologię historii obrazkowych inspirowanych życiem i twórczością kompozytora. W zredagowanym przez Marcina Bałczewskiego zbiorze Moniuszko 2019 - Komiks znalazła się opowieść Verbum nobile 2.0 z moim scenariuszem i rysunkami Roberta Trojanowskiego.


Nie chciałem zagłębiać się w życiorys Moniuszki, pomyślałem więc o komiksowej adaptacji któregoś z jego dzieł. Wybór padł na jednoaktową operę Verbum nobile z librettem Jana Chęcińskiego. Akcję rozgrywającej się w XVIII wieku komedii przeniosłem do współczesnego świata, umiejscawiając ją na jednej z łódzkich ulic. Jaka to ulica? I czy udało mi się wybrnąć z zadania, które postawiłem przed sobą i Robertem? Zapraszam do lektury poniższego komiksu.


W antologii znalazły się też prace m.in. Grzegorza Janusza i Tomasza Niewiadomskiego, Macieja Wodza, Grzegorza Weigta i Fujcika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz