poniedziałek, 29 listopada 2021

Tekst o festiwalach w Antologii KKK #26

W Antologii KKK o numerze 26, zatytułowanej Skazani na KKKomiks - tom 1, ukazał się mój tekst o polskich imprezach komiksowych. Artykuł powstał w grudniu 2019 roku (publikacja antologii planowana była bowiem na rok 2020), ale światło dziennie ujrzał dopiero na ostatnim festiwalu komiksu. Data premiery została przesunięta - jakże by inaczej - z powodu pandemii.

W artykule przedstawiłem historię naszych krajowych imprez komiksowych (z nadzieją, że niczego nie pominąłem) oraz pokusiłem się o kilka zdań refleksji na temat "po co nam to wszystko" oraz "czy aby nie za dużo". Tekst zilustrowały fotografie z różnych komiksowych przedsięwzięć (w tym dwie moje - z BFK i Ligatury) oraz rysunek Rafała Szłapy, na którym pojawiły się facjaty Adama Radonia i moja (co było miłą niespodzianką). Artykuł zakończyłem nadzieją, że w 2020 roku odbędą się wszystkie zaplanowane imprezy komiksowe. Jak było - wiemy doskonale. Publikacja ma aż cztery warianty okładki - w tym tę zaprojektowaną przez Krzysztofa Tkaczyka. Nie mogłem wybrać innej. Serdecznie polecam lekturę całej antologii, bo wiele w niej ciekawej publicystyki i fajnych komiksów. A to dopiero tom pierwszy - drugi ma się ukazać niebawem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz